Home » » Tertarik Dengan Sikap Ustaz Ahmad Awang

Tertarik Dengan Sikap Ustaz Ahmad Awang

Oleh Ahli Perihatin 

Saya mula tertarik dengan sikap Ustaz Ahmad Awang adalah bagaimana dia menanggani krisis di N
egeri Perak dulu. Kalau bukan kerana dia awal awal lagi PAS sudah menjadi sebahagian dari UMNO-BARU. Ketika itu sudah pasti nama PAS akan berubah kepada PAS-BARU.

Kenyataan Dato' bahawa krisis dalam PAS kini bukan kecil tetapi semakin membara ada lah benar. Kalau benar PAS masih berlandaskan Al-Qur'an dan Al-Hadis sudah pasti perbuatan mencetak buku dan "T"-shirt untuk memburuk kan sebahagian para pemimpin tidak akan berlaku.

Sebelum ini semasa muktamar di Negeri Johor perbuatan 50 orang pemuda yang bertindak keluar dari dewan semasa saudara Mat Sabu sedang berucap merupakan satu tindakan yang biadab.

Begitu juga dengan perbuatan menghinzir buta seorang peserta yang membaca "DOA LAKNAT" yang di tuju khas kepada para pemimpin yang tidak berkenan di hati nya juga merupakan satu perbuat yang "SIAL dan MALANG" buat PAS.

Tambahan bila presiden sendiri tidak meneggur atau di ambil apa apa tindakan. Yang terbaru, kekalahan Ir Nizar ada lah kerana surat layang yang tak di ketahui siapa penulis nya kerana "TAK BERANI" menyata kan nama nya.

Perbuatan bomoh melayu berkehendak kan agar TUANG Presiden yang ada sekarang agar di kekal kan membawa maksud yang tersirat.

Sebagai kaki internet aku mendapat banyak maklumat mengapa Negeri Terengganu dan Kedah tersungkur. Untuk tidak menguris perasaan se seorang aku tinggalkan kepada para pembaca untuk merumuskan nya.

Dek kerana itu aku sudah tidak aktif lagi dalam sebarang aktiviti PAS yang aku ceburi sejak dari tahun 1982 dan mungkin mencari jalan keluar selepas keputusan muktamar di umum kan nanti.

1 comments:

  1. Penulis ni bodoh tak sedar yg Pakatan Rakyat juga kalah di Perak. Apa dah jadi dgn PAS Perak?

    ReplyDelete

My Blog List

Blog Archive

.