Home » » PAS nak ke mana ... ?

PAS nak ke mana ... ?

Oleh Md Zulaimi

Selepas Anwar dibebaskan dari penjara dan keputusan PRU13 pd 2008 cukup memberi tamparan
hebat kpd UBN. Anwar berjaya merapatkan Pas dan Dap...dua parti yg berbeza dasar perjuangan dan inilah yg menakutkan UMNO. Sekali lagi Anwar dipalitkan isu moral sexual bertimpa2 dgn tujuan utk menghalang kemaraan PR tp pru13 pada tahun 2013 hampir2 UBN tetsungkur dgn undi popular labih rendah dr PR.

Namun UBN memiliki jentera penyelidik yg kuat dan mereka tetap mencari jalan untuk pecahkan PR...mereka mendapat point paling kuat utk pecahkan PR selepas dilihat Pas mulai goyah selepas isu MB Selangor iaitu hudud.

Tidakkah kita terfikir kenapa tiba2 UMNO minat dgn hudud di Kelantan dan berjanji akan beri sokongan. Jamil Khair telah diberi petanan utk bagi tuba pada Pas maka wujudlah jawatankuasa bersama kelantan dan pusat. Kenapa Terengganu diketepikan sdgkan Tetengganu tlh diluluskan dalam sidang DUN?

Buta dan pekakkah kita mainan UMNO tersebut?

Akhirnya UMNO berjaya menyamarakkan api semangat hudud dlm beberapa kerat ulamak Pas dan perang pun bermula bukan setakat dgn PKR dgn UMNO malah dgn beberapa pemimpin Pas yg nampak tidak berapa setuju dgn cara kita bawa hudud.

Label munafik, jebon dan mcm2 lagi yg tak sepatutnya dituju sama2 ahli jamaah sdh jadi ratib malah isu hudud ini telah dijadikan bullet utk menyingkirkan kumpulan prograsif.

Jarum UMNO sdh berjaya tapi apakah hudud berjaya?

UMNO sdh tunjuk wajah sebenarnya bila private bill yg dibawa ole Presiden Pas dilengahkan oleh UMNO dan gagal dibawa dlm sidang lepas.

Satu lagi...apa yg nak dibaea adalah untuk pinda akta yg bersangkutan rotan yg dibolehkan sehingga 100 rotan...ini berkaitan hukuman rotan, bagaimana kesalahan mencuri yg hukumanya potong tangan?

Tgk cara UMNO main, akhirnya Pas akan jadi lebai malang. Saya yakin UMNO hanya tunggu selangkah lagi iaitu slps muktamar dan kita tidak terkejut dgn isu hudud shj perwakilan akan putuskan kekuar dari PR tambahan lg TGNA sdh tiada lagi sbb hanya suara TGNA saja blh halang srmua ini. Sebaik shj muktamar putuskan keluar PR atas aladan PKR dan DAP tolak hudud maka Pas akan tinggal bersendirian...UMNO akan tarik balik tgn yg dihulur sbb itulah UMNO yg TGNA sampai mati tak percaya pada UMNO...

Pas nak.kemana selepas itu?

Sama2.kita pejam mata dan pakat bayang apa akan berlaku selepas ini. Apakah selepas muktamar nanti Pas keluar PR dan sedikit rombakan dlm pentadbiran negeri Selangor dan Penang?
 Dan Pas berwajah baru selepas bulan Jun nanti akan berjaya meraih sokongan rakyat? Wassalam.

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

Blog Archive

.