Home » » Akhir yang berakhir ..

Akhir yang berakhir ..

Oleh Hishamuddin Rais
Suasana politik Malaysia kini berkecamuk. Nilai ringgit jatuh mendadak. Semakin ramai warga hilang pekerjaan. Graduan menganggur semakin ramai. Jenayah ganas – bunuh dan tembak – semakin menjadi-jadi.

Pendatang haram semakin ramai menerobos masuk.  Harga bahan makanan makin naik. Nilai gaji semakin turun. Harga bahan bakar petrol naik lagi. GST sedang mencekik setiap warga Malaysia – tua dan muda.

Tiba-tiba, akhbar mingguan The Edge digantung permit selama tiga bulan. Tiba-tiba, The Edge Financial Daily digantung sama dan portal Sarawak Report dipadamkan dari alam maya.

Tetiba YB Rafizi dan YB Tony Pua dilarang keluar negara. Tiba-tiba YB Tian Chua juga dilarang keluar negara. Tetiba Ambiga, Maria Chin, Adam Adli dan Hishamuddin Rais dilarang keluar negara. Apa sudah jadi?

Dalam suasana kelam kabut ini Lebai Desas bin Haji Desus terus kencang berlabon. Mengikut surah Lebai Desas Desus: Najib Razak Perdana Menteri Malaysia keenam akan didakwa. Najib akan dihadapkan ke mahkamah atas tuduhan pecah amanah.

Dilaporkan berbilion ringgit telah masuk ke dalam akaun peribadi Najib sendiri. Kes 1MDB jadi buah mulut setiap yang ada mulut. Betulkah berita ini? Apakah ini hanya sembang-sembang kosong?

Akhirnya – saya memikul tanggung jawab untuk memberi pencerahan tentang apa yang sedang berlaku. Saya akan cuba menerangkan semudah yang mungkin agar Mak Cik dan Pak Cik Felda akan dapat memahami apa yang sedang berlaku di hadapan mata kita semua.

Pertama, ada sosok-sosok politik dan jurufikir yang berpendapat menuntut Najib berundur adalah satu kesilapan politik. Menurut hujah ini – Najib  dan Rosmah adalah umpan terbaik untuk memancing kebencian pengundi dalam PRU14.

Rosmah yang kini dilihat sebagai ‘puaka hidup’ akan dijadikan modal kempen oleh gabungan baru pembangkang – Pakatan Rakyat Perjuangan (PRP) dalam PRU14.

Sekali imbas perkara ini dilihat masuk akal. Sekali baca dilihat hujah ini rasional. Tetapi politik dan kerja politik memiliki hukum dan syarat tersendiri.

Hakikatnya jika sosok-sosok penyokong Pakatan Rakyat Perjuangan sedar akan peranan ‘jahat’  Najib dan Rosmah, pasti  ramai lagi ahli dan kepimpinan United Malays National Organisation yang sedang melihat perkara yang sama.

Justeru, ahli parti Ketuanan Melayu boleh dianggap ‘bebal politik’ jika tidak menyedari hal ini. Mahathir Mohamad bekas presiden, dan Muhyiddin Yassin bekas timbalan presiden parti mereka telah menyuarakan pendapat yang sama.

Fakta yang disuarakan: Jika Najib terus memimpin Parti Ketuanan Melayu; jika Rosmah terus terkedek-kedek di TV maka jawabnya gerombolan Ketuanan Melayu dan kuncu-kuncunya akan dihumbankan oleh gerakan rakyat yang semakin ampuh.

Justeru sebelum rakyat bangun mengampuh, sebelum rakyat marah turun ke jalan raya, adalah lebih afdal untuk United Malays National Organistaion merehatkan Najib dan Rosmah dari sejarah Tanah Melayu ini.

'Merehatkan' adalah kata sopan. Dalam bahasa politik Najib dan Rosmah wajib ditangkap dan didakwa untuk kebaikan masa depan United Malays National Organisation.

Dalam surah orang Negeri Sembilan Najib dan Rosmah ini sedang mengabiskan boreh. Najib dan Rosmah bukan sahaja menghabiskan beras malah sedang membawa malapetaka. Kekalahan parti Ketuanan Melayu dalam PRU14 nanti akan menyediakan lokap dan penjara kepada ramai pemimpin Parti Ketuanan Melayu.

Sebelum semua ini berlaku lebih baik Najib dan Rosmah diterajang keluar. Ini akan dilihat oleh orang ramai dan bakal pengundi bahawa parti Ketuanan Melayu sedang mengambil langkah tepat yang positif. Ini sedang dan akan berlaku. Ini realpolitik. Tidak ada kuasa yang dapat menahan ombak realpolitik  ini.

Dari sini timbul persoalan yang menjadikan orang ramai tertanya-tanya: Apa kejadahnya perkara yang ditulis oleh akhbar Wall Street Journal (WSJ)? Apa yang menjadikan tulisan WSJ begitu hebat hinggakan menggoncangkan politik Malaysia?

Biar saya terangkan di sini bahawa adalah cakap-cakap bodoh yang mengatakan pembocoran laporan WSJ tentang RM2 bilion ringgit masuk ke akaun Najib WSJ adalah rancangan Yahudi. Adalah cakap-cakap bangang yang mengatakan bahawa WSJ ini ada agenda untuk menjatuhkan kerajaan Malaysia.  Adalah amat bangang bagi sesiapa sahaja yang percaya atau memiliki pandangan bahawa dokumen 1MDB yang dirujuk oleh WSJ itu telah diubah suai.

Siapa dan apa dia The Wall Street Journal ini?

Nama The Wall Street Journal itu sendiri menjelaskan bahawa harian ini mewakili kepentingan kaum pemodal antarabangsa. Wall Street di New York menempatkan pusat perniagan saham, komoditi dan insuran terbesar dalam dunia.

Ini bukan tempat perniagaan Ikan Bakar Sekinchan atau Nasi Lemak Mek Jah Ulu Berang atau jual beli saham Plus Highway.

Hakikatnya Wall Street ialah Kaabah Kapitalis. Akhbar WSJ ialah jurucakap rasmi dari Kaabah ini. Melalui WSJ para Imam dan Ayatolah wakil kaum pemodal  akan mengeluarkan fatwa fatwi tentang salah benar dan halal haram segala bentuk perniagaan yang sedang berjalan dalam dunia kapitalis. Hakikatnya WSJ ini mewakili kepentingan perniagaan kaum pemodal antarabangsa.

Lalu timbul persoalan – kenapa WSJ bocorkan maklumat tentang akaun bank Najib?

Untuk ini saya menjawab begini: WSJ tidak menulis tentang Kenya, tidak menulis tentang Uruguay, tidak menulis tentang Zimbabwe. Apakah negara-negara ini aman permai? Apakah tidak ada rasuah di negara ini?

Jawabnya tidak. WSJ tidak menulis tentang Zimbabwe, atau Kenya atau Uruguay atau negara lain kerana mereka tidak memiliki kepentingan berniaga dalam negara itu. Malaysia ialah rakan niaga Amerika yang kesepuluh. Malaysia memiliki ekonomi yang kukuh di Asean dan Wilayah Pasifik. Malaysia negara kapitalis penting dalam ekonomi kapitalis dunia.

WSJ menulis tentang Najib bukan kerana mahukan demokrasi berjalan di Malaysia. Bukan kerana hak asasi manusia atau kerana Anwar dalam penjara. WSJ menulis tentang akaun Najib bukan kerana mereka cintakan Orang Melayu Bumiputera atau sayangkan Islam. Bukan, bukan, bukan.

WSJ membocorkan berita itu untuk memberi tanda dan isyarat kepada kaum pemodal dunia bahawa Najib Razak bukan lagi sosok yang boleh dipercayai di Malaysia untuk mewakili dan menjaga kepentingan ekonomi mereka.

Justeru sebaik sahaja berita bank akaun Najib keluar dalam WSJ maka The Age Melbourne, Sydney Morning Herald, The New York Times, The Guardian, BBC, CNN, CNBC dan berpuluh akhbar dan tv dunia membuat laporan yang sama.

Maknanya, selesai sahaja Ayatollah memberi fatwa maka Imam, Bilal, Kadi dan Khatib di seluruh dunia menyuarakan perkara yang sama.

Amat jelas bahawa kaum pemodal antarabangsa telah menolak Najib Razak. Kaum pemodal antarabangsa merasakan jika Najib Razak terus berkuasa, pelaburan modal dan perniagaan mereka akan  merosot. Nilai ringgit yang sedang merosot ini bukan saja mengurang keuntungan mereka malah berpotensi menjadi wabak di Asean.

Jangan lupa akan ‘wabak Tom Yam’ pada tahun 1998 yang memporak perandakan ekonomi Asean dan menjadikan ekonomi global lebih parah.

Justeru, lebih awal Najib Razak disingkir lebih molek untuk kaum pemodal di Malaysia dan di Asia Tenggara dan di kawasan Pasifik.

Najib Razak sekarang dalam keadaan yang sama  saperti yang pernah dihadapi oleh Suharto dan Marcos. Di Filipina, Marcos berhadapan dengan gerakan rakyat kaum kiri. Di Jakarta, Suharto berhadapan dengan gerakan anak muda mahasiswa.

Pemodal ini mungkin melihat bahawa keadaan akan menjadi kacau bilau dan merugikan mereka. Maka dengan licik Amerika membawa pulang Senator Benigno Aquino dari Amerika. Maka dengan licik Paul Wolfowitz, Duta Amerika di Indonesia menyusun peralihan kuasa. Jika tidak, warga kiri Indonesia akan mara berkuasa.

Najib Razak kini berhadapan dengan ombak rakyat yang mahukan perubahan. Anak-anak muda makin gelisah dan resah. Untuk pertama kalinya Sarawak telah merayakan Hari Sarawak Merdeka. Semangat nasionalisme Dayak semakin memuncak. Di Sabah, suara menuntut Sabah Merdeka makin lantang.

Di seluruh Malaysia, sentimen untuk menghumban parti Ketuanan Melayu semakin membara. Dalam PRU13 jelas kelihatan 52 peratus warga telah memilih Pakatan Rakyat Perjuangan dan menolak United Malays National Organisation dan konco-konconya.

Mustahil ejen Amerika dari Jalan Tun Razak tidak tahu bagaimana kuasa mutlak terletak di tangan Rosmah Mansor. Keadaan ini amat-amat berbahaya.

Kaum pemodal antarabangsa telah melihat peranan Ibu Tien dan Imelda Marcos. Semua ‘first lady' ini menjadi ikon kebencian – yang mengumpul kemarahan rakyat untuk turun ke jalan raya. Ini membawa porak-peranda.

Hakikatnya – semua pergolakan politik Malaysia diperhatikan oleh kaum pemodal antarabangsa dengan teliti. Selain dari menerima laporan rasmi dari Pak Duta di Jalan Tun Razak, kaum pemodal juga memasang pelbagai  bentuk lembaga perisik dan ejen.

Ada ejen terbuka, ejen upahan, ejen tertanam, ejen menyamar sebagai akademia, ejen menyamar sebagai wartawan atau pun ejen sedang  membuat kajian di universiti. Semua ‘alat-alat’ ini memberi laporan untuk memastikan pelaburan mereka selamat dan terus mendapat keuntungan maksimum.

Justeru adalah silap besar apabila menuduh bahawa WSJ tidak tahu politik Malaysia. Adalah silap besar jika tidak sedar bahawa WSJ mengetahui terperinci hal dalaman politik United Malays National Organisation berbanding dengan pengetahuan ramai ketua-ketua bahagian gerombolan sendiri.

Akhirnya – adalah silap besar jika menganggap maklumat dari Xavier Andre Justo yang kini ditahan di Bangkok sebagai palsu.


ADMIN: BLOG INI AKAN DI TUTUP  DAN TERIMA KASIH DI ATAS SOKONGAN


1 comments:

  1. Dunia Yang Akan Mewujudkan Impian Anda,Kami Akan Memberikan solusi mengatasi masalah ekonomi anda.
    Hanya Dengan Bermodalkan Kepercayaan Dan Keyakinan/TOGEL YANG TERBAIK. Kami Hadir Untuk Menjalin Tali Silatuh Rahmi,Guna Untuk Membantu Para Masyarakat Di Muka Bumi Ini ,Dengan Segala Permasalahan Yang Ada,Karena Di Dalam Masyarakat Yang Kita Tahu Saat Sekarang Ini,Masih Banyak Masyarakat Yang Hidup Dibawah Garis Kemiskinan,Untuk Itu,Izinkan Saya Mbah Karwo Untuk Memberikan Solusi Terbaik Untuk Anda Yang Sangat Membutuhkan.Ada Berbagai Cara Untuk Membantu Mengatasi Masalah Perekonomian,Dengan Jalan ; 1,Melalui Angka Togel Jitu ; Supranatural 2,Pesugihan Serba Bisa 3,Pesugihan Uang Balik/Bank ghaib 4,Ilmu Pengasihan 5,DLL HANYA DENGAN BERMODALKAN KEPERCAYAAN DAN KEYAKINAN,INSYA ALLAH ITU SEMUANYA AKAN BERHASIL SESUAI DENGAN KEINGINAN ANDA... Dunia yang akan mewujudkan impian anda dalam sekejab dan menuntaskan masalah keuangan anda dalam waktu yang singkat. Mungkin tidak pernah terpikir dalam hidup kita untuk menyentuh hal hal seperti ini. Ketika terpikirkan kekuasaan, uang dalam genggaman, semua bisa dikendalikan sesuai keinginan kita.Semua bisa diselesaikan secara logika.Tapi akankah logika selalu bisa menyelesaikan masalah kita. Pesugihan Mbah Karwo Mbah memiliki ilmu supranatural yang bisa menghasilkan angka angka putaran togel yang sangat mengagumkan, ini sudah di buktikan member bahkan yang sudah merasakan kemenangan(berhasil), baik di indonesia maupun di luar negeri.. ritual khusus di laksanakan di tempat tertentu, hasil ritual bisa menghasilkan angka 2D,3D,4D,5D.6D. sesuai permintaan pasien.Mbah bisa menembus semua jenis putaran togel. baik itu SGP/HK/Malaysia/Sydnei, maupun putaran lainnya. Mbah Akan Membantu Anda Dengan Angka Ghoib Yang Sangat Mengagumkan "Kunci keberhasilan anda adalah harus optimis karena dengan optimis.. angka hasil ritual pasti berhasil !! BERGABUNGLAH DAN RAIH KEMENANGAN ANDA..! Tapi Ingat Kami Hanya Memberikan Angka Ritual Kami Hanya Kepada Anda Yang Benar-benar dengan sangat Membutuhkan Angka Ritual Kami .. Kunci Kami Anda Harus OPTIMIS Angka Bakal Tembus…Hanya dengan Sebuah Optimis Anda bisa Menang…!!! Apakah anda Termasuk dalam Kategori Ini 1. Di Lilit Hutang 2. Selalu kalah Dalam Bermain Togel 3. Barang berharga Anda Sudah Habis Buat Judi Togel 4. Anda Sudah ke mana-mana tapi tidak menghasilkan Solusi yang tepat Jangan Anda Putus Asa…Selama Mentari Masih Bersinar Masih Ada Harapan Untuk Hari Esok.Kami akan membantu anda semua dengan Angka Ritual Kami..Anda Cukup Mengganti Biaya Ritual Angka Nya Saja… Apabila Anda Ingin Mendapatkan Nomor Jitu 2D 3D 4D 6D Dari Mbah Karwo Selama Lima Kali Putaran,Silahkan Bergabung dengan Uang Pendaftaran Paket 2D Sebesar Rp. 300.000 Paket 3D Sebesar Rp. 500.000 Paket 4D Sebesar Rp. 700.000 Paket 6D Sebesar Rp. 1.500.000 dikirim Ke Rekening BRI.Atas Nama:No Rekening PENDAFTARAN MEMBER FORMAT PENDAFTARAN KETIK: Nama Anda#Kota Anda#Kabupaten#Togel SGP/HKG#DLL LALU kirim ke no HP : ( 0852-3162-7267 ) SILAHKAN HUBUNGI EYANG GURU:0852-3162-7267

    ReplyDelete

My Blog List

Blog Archive

Follow by Email

.