Home » » Tidak ada sebab perlu ditukar Ketua Pemuda PAS

Tidak ada sebab perlu ditukar Ketua Pemuda PAS

Oleh Sulaiman Ibrahim

Pemuda pas bergerak dengan pelbagai cara dan pendekatan bg menarik pelbagai golongan yg ada dibumi malaysia samada yg jelas atau tidak jelas fikrahnya. Tujuannya hanyalah demi kemantapan dan kekuatan anak2 muda dimasa depan.

Pendekatan yg dibuat menampakkan positif yg amat ketara dimana ramai anak2 muda berani mendekati parti pas dan tidak lagi takut untuk bersama2 berjuang menumbangkan UMNO/BN.

Pemuda PAS malaysia yg dipimpin oleh sdr Suhaizan Kaiyat membuktikan pendekatan dakwah dan tarikan kpd anak muda yg simple dan membuatkan mereka ingin mendekati PAS samada menjadi ahli atau menyokong dibelakang.

Perubahan ini amat jelas , anak2 muda dikawasan pedalaman mula tertarik dengan cara Pemuda PAS malaysia membangkitkan isu2 rakyat miskin dipedalaman seperti isu getah sehingga menggegarkan pejabat Lembaga Getah Malaysia dan mendesak kerajaan membuat sesuatu bagi membantu rakyat bawahan.
 Isu penyelewengan tanah ,peneroka ,nelayan dan membina rumah budiman dikelantan membuktikan pendekatan pemuda pas malaysia sentiasa bersama dengan rakyat bawahan.

Tidak ada sebab perlu ditukar Ketua Pemuda yg sedia ada dengan menggantikan yg lain oleh kerana pemuda pas malaysia mengambil pendekatan secara profesional .Rakyat dahagakan pendekatan dan inginkan seorang ketua yg sentiasa turun padang bagi meninjau masalah2 rakyat untuk dibangkitkan isu.

Seandainya ada segelintir pihak mengatakan Ketua pemuda bukan dari kalangan ustaz, ketua itu harus dari golongan agamawan , ini bukan satu masalah kerana seorang ketua itu harus peka dengan semua isu bukan sahaja berdakwah dan memberi kuliah dimasjid. Jika seorang ustaz dipilih menjadi ketua tetapi tidak turun kebawah mendekatkan diri dengan isu2 rakyat ,adakah tugas seorang ketua itu melaksanakan tugasnya dengan baik ?

Pemuda pas harus bergerak kehadapan ,bukannya memilih untuk mundur kebelakang . Zaman telah berubah kealaf globalisasi dan berintelektual. Kita harus faham keinginan anak muda sekarang mengikut landas islam dan syarak yg telah ditetapkan mengikut peredaran zaman .

Pendekatan yg dilakukan oleh Sdr Suhaizan sebagai Ketua Pemuda adalah satu momentum baru bagi anak muda yg baru mengenali dan ingin mendekati Parti Islam Malaysia PAS. Perwakilan harus bijak memilih seorang ketua untuk masa depan parti dan rakyat bg mendominasikan jiwa anak2 muda yg pelbagai kaum.

Dari segi teknikal politiknya , Suhaizan sudah berjaya membolos pemikiran anak2 muda yg dahulunya membenci parti pas dan menampakkan pemimpin pas ini adalah extrim. Berilah sokongan dan mandat kepada beliau demi harapan anak2 muda generasi baru.

Sulaiman Ibrahim ( Leman RL )
Ajk Lajnah Politik Dewan Pemuda Pas Malaysia

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

Blog Archive

.