Home » » Maksud kerajaan perpaduan cadangan PKR

Maksud kerajaan perpaduan cadangan PKR

Oleh William Leong Jee Keen

Saya ingin menjelaskan bahawa kerajaan perpaduan saya disebut dalam sidang akhbar semalam, 8 Julai 2015 adalah sebuah kerajaan sementara bi-partisan untuk maksud memastikan pilihan raya yang bebas dan adil yang akan diadakan secepat mungkin.

Saya ingin menegaskan sekali lagi berdasarkan fakta-fakta yang dinyatakan di dalam Wall Street Journal bahawa dana yang didepositkan ke dalam akaun peribadi Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Razak sebelum Pilihan Raya Umum ke-13, kenyataan Perdana Menteri itu yang telah sejak berulang, wang bukan untuk kegunaan peribadi, hanya kesimpulan yang munasabah yang boleh diambil adalah wang yang digunakan oleh Barisan Nasional untuk pilihan raya.

Akibatnya, perkara itu bukan sahaja Perdana Menteri, ia juga memberi kesan kepada kesahihan Kerajaan Barisan Nasional. Isu kekurangan kesahihan Kerajaan sekarang tidak dapat dibetulkan dengan memanggil Najib Tun Razak meletakkan jawatan sebagai Perdana Menteri dan melantik Timbalan Perdana Menteri untuk mengambil alih.

Oleh itu, saya menyeru kepada Seri Paduka Baginda Yang DiPertuan Agong untuk menjalankan kuasanya sebagai raja berperlembagaan untuk melantik kerajaan sementara bi-partisan:
1) Untuk membersihkan peranan pilihan raya;

2) Untuk memastikan persempadanan yang adil dan yang sepatutnya bagi kawasan pilihan raya; dan
3) Untuk melantik sebuah badan bebas untuk menggantikan Suruhanjaya Pilihan Raya untuk menjalankan pilihan raya itu;
Kita perlu kembali Kerajaan Malaysia untuk rakyat Malaysia.
William Leong Jee Keen

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

Blog Archive

.