Home » » Segerakan Penubuhan Parti Baru..!!!

Segerakan Penubuhan Parti Baru..!!!

Oleh Zul Fadhli


Disebalik kekalutan krisis PM, saya rasa kita tidak harus lupa kepada krisis dalam PAS dengan Pakatan Rakyat yang masih belum selesai...

Saya amat berharap selepas Aidil Fitri ini akan ada sebuah parti baru yang ditunjangi Profesional Muslim ditubuhkan... Saya berpandangan bahawa penubuhan parti baru bukan bermakna lari dari jamaah Islam atau terkeluar daripada Islam.. Parti adalah medan mengembangkan fikrah dan prinsip tertentu.. jika berada dalam parti yang silap maka amat sukar untuk kita perjuangkan fikrah.. 

Saya cadangkan :

1. Parti PAS : dianggotai oleh Alim Ulama sahaja.. Matlamat mereka hendaklah memperjuangkan undang-undang Islam sehingga terlaksana

2. Parti UMNO : dianggotai oleh orang nasionalis .. Matlamat untuk memperjuangkan melayu

3. Parti PKR : dianggotai oleh multiracial... Matlamat perjuangkan keadilan sejagat

4. Parti Baru.. (Dicadang nama parti sebagai Parti Kemajuan Islam) dianggotai oleh ahli profesionalisme Muslim.. Matlamat membantu rakyat membangunkan ekonomi dan kebajikan rakyat..

Saya berpandangan dengan penubuhan parti baru ia akan mengukuhkan lagi pakatan rakyat..

 Jangan dilihat kepada unsur perpecahan seperti mana yang diutarakan oleh sesetengah pimpinan PAS.

. Saya berpegang kepada satu prinsip.. Keluar PAS bukan bermakna kita keluar Islam..

 Kita cuma keluar untuk memperjuangkan Islam dalam wadah yang sesuai dengan masyarakat di Malaysia.

Sekian. Harapan baru rakyat dan pemuda Malaysia.


Dipetik dr FB Zul Fadhli

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

Blog Archive

.