Home » » Penyokong Tuan Ibrahim ‘dipancung’ ....

Penyokong Tuan Ibrahim ‘dipancung’ ....

Kumpulan konservatif dalam PAS bukan sahaja menyingkirkan golongan profesional tetapi juga menolak pihak yang tidak bersama dalam kumpulan mereka.

Di Pahang, dua orang kanan bekas pesuruhjaya PAS Pahang Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man, pemimpin yang dianggap sederhana dalam parti Islam itu, turut disingkirkan.

Dalam pembentukan kabinet PAS Pahang di bawah pesuruhjaya baharu Rosli Jabar, Yusof Embong, bekas timbalan pesuruhjaya 1 yang disebut-sebut sebagai bakal pengganti Tuan Ibrahim, hanya dilantik sebagai ahli perhubungan PAS Pahang.

Nasib bekas ketua penerangan, Suhaimi Saad, lebih teruk lagi apabila tidak dilantik memegang apa-apa jawatan dalam PAS Pahang walaupun sudah lama berada dalam kepimpinan negeri.

Serangan terhadap Yusof bermula sejak sebelum muktamar PAS ke-61 lagi, apabila laman Facebook pro-konservatif Tuc Tok Usin Ceroi menyerangnya.

Turut diserang adalah pembantu Tuan Ibrahim, Ahmad Nazaruddin Mohamed yang didakwa bersekongkol dengan Yusof.

Sekarang ini fokus serangan laman Facebook Tok Usin adalah DAP manakala semua posting lamanya dibuang.

"Hoiiii DAP dan Gobind.... lu sapa barua???? Sejak bila org islam dan kerajaan Kelantan kena dengar cakap dan minta izin lu kalau mau bentang draf hudud dan laksanakan hudud???

"Celaka punya DAP...!!!" tulis Tok Usin dalam posting terbarunya merujuk kepada Ahli Parlimen Puchong, Gobind Singh Deo.

Tok Usin sebelum ini mendedahkan diri dan rangkaiannya melalui penyiaran satu rakaman perbualan dengan Nurul Islam Mohamad Yusof, pegawai media Pejabat Presiden PAS.

Sebelum muktamar, Tuan Ibrahim yang menang jawatan timbalan presiden dalam pemilihan baru-baru ini, menyerang laman Tok Usin dan meminta pemiliknya agar menutup laman itu jika benar mereka sayangkan PAS.

Namun operasi laman Tok Usin diteruskan dengan menyerang DAP

0 comments:

Post a Comment

My Blog List

Blog Archive

.